Alla inlägg under mars 2012

Av ChilliTikkaSaga - 9 mars 2012 07:33

valpar väntas Maj-12 efter Tikka och Hasso von der Schweinegrube.

Av ChilliTikkaSaga - 7 mars 2012 20:20

Hej.

Då har jag varit i Tyskland och träffat Avelsrådet och vise ordF i Tyska kopovklubben. De har tagit emot mig med öppna armar och hjälpt mig att finna en superhane. Bodde några dagar hos Ordf Mannfred och gick då igenom alla tänkbara linjer som skulle passa Tikkas. Själv hade jag från Sverige "internet" hittat Caruso men efter genomgång av alla i linjen tyckte de två experterna att jag skulle tacka nej till honom.När all statistik var genomgången fann vi hanen" Hasso von der Schweinegrube" hanen de trodde skulle bli nästa Tyska avelsguru. Han var född 09 och på två år hade det skjutits 46 svin för honom och alla var noga bokförda med dag o tid samt hur det gått till. Sista kopovprovet i Tyskland hade han också tagit hem, så att det är en superhane är det ingen tvekan om. Kännetecken var skarp, hård och muskelös och det stämde kan jag intyga, han ingav respekt. Ägaren var en trevlig man med en lika trevlig fru som när vi lånade Hasso för parningen inte sov på två nätter. Hon var orolig att inte få återse sin ögonsten, så när vi tre dagar senare återlämnade Hasso sken hon upp som en sol. Så nu är Tikka parad med denne Hasso så jag håller alla tummar jag har för att det tagit. Ett speciellt tack till Magnus Bondesson (kennel Gaddaröd) som hjälpte mig på denna resa.


  Hasso


Ricki

Av ChilliTikkaSaga - 7 mars 2012 20:15

Hej på er alla!

Nu är Tikka parad,, hoppas mycket på att det tagit.

Ovido - Quiz & Flashcards